Har du några frågor?

Vi berättar gärna mer hur vi kan hjälpa dig, låt oss kontakta dig.






Vi använder cookies för att spara viss information. När du använder Dicoms hemsida godkänner du detta.

Jag accepterar

Konsulttjänster

Tryggt med kompetent stöd

Dicom arbetar personligt i nära samarbete med våra kunder. Detta skapar trygghet och långsiktighet för våra kunder. Dicoms KAM (Kundansvarig) tar hand om den övergripande relationen, tjänsterna och avtalsfrågor. Kundens dedikerade TAM (Teknisk kundansvarig) kan kundens IT-miljö och verksamhet på djupet och blir kundens egna IT-expert och hjälper kunden i digitaliseringsresan.

Olika konsulter för olika behov

I den löpande verksamheten har våra kunder självklart olika behov av kompetensstöd. Dicom har därför konsulter inom flera olika områden.
Supportspecialister
Det första du möter i telefon när du kontaktar vår servicedesk är en leende konsult som förstår värdet av att vara serviceinriktad. Supporten består av en supertrevlig Servicedesk samt “second line” och “third line” som tillsammans gör allt för att lösa just ditt problem. Vi har en bred kompetens inom många områden och tillsammans har vi över 300 års blandad IT-erfarenhet, kundorienterad support och drift av olika plattformar och applikationer.

Konsulter
Våra tekniska kundkonsulter arbetar nära kunden och kundens verksamhet. Vi har även specialistkonsulter för t.ex. brandväggar, infrastruktur, Wifi. Våra konsulter är självklart certifierade inom ett flertal områden.

Projektledare
Oavsett om du är en befintlig kund eller om vi ska till att lyfta in er i “Dicomfamiljen” som en ny kund, så tar våra projektledare fullt ansvar i er leverans. Du märker ganska snart att du får en personlig relation med projektledaren och andra i teamet vilket alltid underlättar arbetet i projektet. Vi har en väl etablerad projektmetod som skapar en trygghet för dig som kund.

Kontakta oss idag!