Har du några frågor?

Vi berättar gärna mer hur vi kan hjälpa dig, låt oss kontakta dig.






Vi använder cookies för att spara viss information. När du använder Dicoms hemsida godkänner du detta.

Jag accepterar

Användarstöd och support

Nöjda användare

Nöjda användare skapar grunden för ett framgångsrikt företag. För Dicom är kundnöjdhet fokus och vi mäter hela tiden kundnöjdheten i vårt arbete. När ni behöver hjälp står vår hjälpsamma och trevliga Servicedesk står till förfogande där vi direkt tar hand om frågorna. Vår Servicedesk sitter i Stockholm i samma lokaler som övriga konsulter vilket gör att komplicerade problem snabbt kan eskaleras vidare till specialister. Vi ger support på det era medarbetare behöver i sin vardag, t.ex. PC/Windows, Macintosh, mobiler och paddor samt program därtill. Vi kan också erbjuda regelbunden support på plats hos er.

Hårdvara - PC och Mac

Vi levererar även själva hårdvaran våra kunder behöver. Dicom är både Microsoft partner och Apple certified reseller vilket gör att vi hanterar både PC och Mac och ofta i blandmiljöer.

Stabila system minskar problemen

I supporttjänsterna ingår vår avancerade driftsplattform. Plattformen ser till att både vi och kunden har full information över samtliga arbetsplatser samt att dessa patchas och uppdateras regelbundet. Utöver självklarheter som att operativsystemet uppdateras med de senaste säkerhets och systempatcharna sköter vi även uppdateringar av tilläggsprogram som t.ex. Java, Adobe m.fl. En uppdaterad arbetsmaskin skapar grunden för en säker och stabil arbetsplats. I en uppkopplad värld med ständigt nya säkerhetshot är det av yttersta vikt att ha en uppdaterad arbetsplats. Alla kunder får tillgång Dicoms extranet, Dinet. I Dinet kan ni bland annat följa ärenden och projekt, inventering av datorer, status på servrar och tjänster, antal Office 365 licenser samt vilka som använder licenserna. Allt via ett enkelt webgränssnitt.

Kontakta oss idag!