Har du några frågor?

Vi berättar gärna mer hur vi kan hjälpa dig, låt oss kontakta dig.





Vi använder cookies för att spara viss information. När du använder Dicoms hemsida godkänner du detta.

Jag accepterar

Dicom kundcase

EFFEKTIVA OCH MODERNA IT-LÖSNINGAR

Personligt engagemang och kvalitetssäkrade arbetsprocesser ger effektiva och moderna lösningar utifrån kundens verksamhet och behov. Hög servicegrad och lyhördhet är avgörande för att kunna erbjuda driftsäkerhet och flexibilitet.

 

Ett nytt, flexibelt och säkert arbetsliv

Tryggheten, erfarenheten och lyhördheten var några av anledningarna till att vi valde Dicom, säger Björn Varenius, enhetschef, Arbetslöshetskassan Vision

 

Lika säkert hemma, på stan, på tåget som på kontoret

Arbetslöshetskassan Vision upplevde att de satt fast i ett gammalt arbetssätt med en IT-lösning som hindrade medarbetarna från att jobba på de sätt de ville. För att få tillgång till alla arbetsverktyg och rätt säkerhet var medarbetarna bundna till arbetsplatserna på kontoret. Dicom lyssnade till de svagheter som fanns i Arbetslöshetskassan Visions IT-lösning. Dicom analyserade behovet och designade därefter ett erbjudande som byggde bort alla problem, samtidigt som en modernisering och effektivisering genomfördes.

Resultatet blev en säker IT-lösning med full mobilitet med hjälp av egna servrar, Office 365 och arbetsdatorer i form av Microsoft Surface. Lösningen innebar en digital förändringsresa som ändrade mycket av Akassan Visions sätt att jobba. I dag har de tagit steget ut i molnet för ett nytt, säkrare och mer dynamiskt sätt att arbeta.

– Tryggheten, erfarenheten och lyhördheten var några av anledningarna till att vi valde Dicom, säger Björn Varenius, enhetschef, Arbetslöshetskassan Vision. Genom att först noggrant analysera våra olika behov har Dicom erbjudit oss en enkel och trygg lösning som ger oss bekymmersfrihet så att vi kan ägna all tid åt våra medlemmar. I dag kan våra medarbetare jobba lika säkert hemma, på stan eller på tåget som på kontoret.  Att vi även har ett och samma team med en kontaktperson gör samarbetet både trevligt och lätt. Funktionaliteten i lösningen och ett driftsäkert och tillgängligt arbetssätt är andra styrkor i Dicoms lösning.

Efter den första kontakten hade Arbetslöshetskassan Vision och Dicom ett möte med enhetschef och driftsansvarig. Inom en vecka presenterade Dicom ett genomarbetat förslag som Arbetslöshetskassan Vision bestämde sig för direkt.  Efter det startades en förstudie och kontakt togs även med tredjepart. Inom en månad hade Dicom satt upp nya servrar och byggt en helt ny IT-miljö.

Nyttan för Akassans kunder

– Det Arbetslöshetskassan Vision nu har är ett modernt arbetssätt som passar framtidens arbetsliv. Vi erbjuder dem en kontakt för alla IT-relaterade behov och problem. När kundens medlemmar upplever en bättre och snabbare service tack vare vår IT-lösning har vi lyckats med vårt arbete, avslutar Chris Robertsson, kundansvarig Dicom.

 

Vill du veta mer om hur Dicom kan hjälpa dig? Tag gärna kontakt med oss!