Våra policies när det gäller kvalitet och miljö.



Om Dicom
Kvalitetspolicy
Våra kunder ska tydligt se att ett samarbete med Dicom skapar kundnytta med en kvalitet som alltid motsvarar förväntan – och lite till.
För att säkerställa att de lösningar vi levererar är de bästa ska Dicom arbeta efter nedanstående riktlinjer.
Dicom ska bl.a:
- Hålla vad vi lovar eller överträffa kundens förväntningar
- Ge snabb återkoppling
- Arbeta proaktivt med kunden och deras IT-miljö
- Följa IT-företagens affärsregler
- Löpande se över arbetsmetoder för att förbättra vår service och kvalitet
- Löpande dokumentera, i vårt rapporteringsverktyg Dinet, utfört arbete hos kund
Miljöpolicy:
Dicom ska medverka till en god miljö bl.a. genom att:
- Engagera samtliga medarbetare i Dicoms miljöarbete.
- Minska användandet av förbrukningsmaterial.
- Ta hänsyn till miljöaspekterna vid inköp av IT-utrustning.
- Följa gällande lagar och krav inom miljöområdet.
- Källsortera avfall och restprodukter.
- Sänka energiförbrukningen för IT-utrustning och övrig apparatur som används i vår verksamhet.