Våra policies när det gäller kvalitet och miljö.
 

Kvalitetspolicy


Våra kunder ska tydligt se att ett samarbete med Dicom skapar kundnytta med en kvalitet som alltid motsvarar förväntan – och lite till.

För att säkerställa att de lösningar vi levererar är de bästa ska Dicom arbeta efter nedanstående riktlinjer.

Dicom ska bl.a:

  • Hålla vad vi lovar eller överträffa kundens förväntningar
  • Ge snabb återkoppling
  • Arbeta proaktivt med kunden och deras IT-miljö
  • Följa IT-företagens affärsregler
  • Löpande se över arbetsmetoder för att förbättra vår service och kvalitet
  • Löpande dokumentera, i vårt rapporteringsverktyg Dinet, utfört arbete hos kund

Miljöpolicy:
Dicom ska medverka till en god miljö bl.a. genom att:

  • Engagera samtliga medarbetare i Dicoms miljöarbete.
  • Minska användandet av förbrukningsmaterial.
  • Ta hänsyn till miljöaspekterna vid inköp av IT-utrustning.
  • Följa gällande lagar och krav inom miljöområdet.
  • Källsortera avfall och restprodukter.
  • Sänka energiförbrukningen för IT-utrustning och övrig apparatur som används i vår verksamhet.