Den optimala IT-lösningen.

Horton International


Behovet: Horton International arbetar med chefsrekrytering och handplockar kandidater till kvalificerade chefspositioner och specialistfunktioner på hög ledningsnivå. Eftersom Hortons kandidatdatabas är otroligt känslig och kräver full sekretess samt konfidentiell behandling, ställs mycket höga krav på informationssäkerhet. Samtidigt vill Horton ha full skalbarhet och mobilitet av
sitt IT-stöd.

Tidigare hade man support per timme från en enskild konsult. Systemet låg ofta nere och det hela slutade med att konsulterna fick betala mycket för support. 2010 gjorde man en upphandling och tog in ett antal offerter. Horton utvärderade och valde Dicom som långsiktig samarbetspartner. För Horton var tjänsteutbudet och priset självklart viktigt. Men minst lika viktigt var förmågan att förstå verksamheten. Och att kunna erbjuda en hög servicegrad.

Lösningen: För företagets konsulter är det viktigt att ha ett IT-stöd som underlättar och gör arbetet effektivt. I dag kan alla enkelt och säkert koppla upp sig, både till mail och till databaser, även hemifrån. Alla konsulter har likvärdiga mjukvaror i sina datorer och en bra standard.

–För oss är Dicom en mycket bra samarbetspartner. Vi har fått en gedigen IT-grund att stå på. Allt levererat med en stark servicekänsla. Dicom har ett sätt att arbeta som överträffar våra förväntningar och samtidigt väl motsvarar det vi betalar för. De har verkligen satt sig in i vår affär och levererar en optimal IT-lösning, säger Heinz G. Wester, vd och partner, Horton International.

Dicom har levererat ett komplett IT-stöd som består av trygg drift och fast pris per användare och månad för support. Mail och lagring flyttades till molnet och den virtuella servern tillåter medarbetarna att koppla upp sig säkert, var de än befinner sig.  Ny mail med Exchange ger Horton fler verktyg för enklare samarbete där varje medarbetare i dag kan läsa och synka mail och kalender direkt i mobilen.

Effekten: I dag sköter Dicom Hortons virtuella server, deras nya mail, gör backup dagligen och övervakar säkerhet och skötsel med bland annat spamskydd och brandvägg. Dicom kan snabbt vara på plats oavsett om det är ett konto som ska läggas upp eller en dator som har kraschat. Det dagliga arbetet med rapportering och bokning av kalendrar sköts både via datorer och mobiltelefoner och allt synkas perfekt.

–Horton har verkligen en så komplett IT-lösning man kan ha. I dag köper de funktioner från oss och kan både växa och krympa organisationen utan stora kostnader och investeringar i hårdvara, säger Ellinor, kundansvarig hos Dicom.

För mer information kontakta Dicom kundansvarig: 
Ellinor Papantoniou-Ekberg
0709-529 217
ellinor@dicom.se

                                                          
Horton International är en global konsultorganisation för Executive Search och organisationsutveckling. Företaget grundades 1978 i USA av Bob Horton och finns i dag över hela världen med egna kontor.

Dicom har ett sätt att arbeta som överträffar våra förväntningar och samtidigt väl motsvarar det vi betalar för. De har verkligen satt sig in i vår affär och levererar en optimal IT-lösning, säger Heinz G. Wester, vd och partner, Horton International.